Τρίτη 1 Μαΐου 2007

Η επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια…

Εν τάχη θα διηγηθώ μια πρόσφατη ιστορία που προκαλεί γέλιο και οργή για την ιατρική περίθαλψη στην χώρα του Ιπποκράτη ! Συγγενικό πρόσωπο μπαίνει σε Νοσοκομείο με ολικό κάταγμα στο πόδι . Γίνετε πρώτη επέμβαση στο πόδι με μερική αναισθησία γιατί το ιστορικό του ασθενή δεν επιτρέπει ολική , διάρκειας 4 ωρών . Μετά από 5 μέρες πάμε για 2 επέμβαση γιατί ο νοσηλευτής δεν είχε ενημερωθεί για την κατάσταση του ασθενή και δεν γνώριζε ότι δεν έπρεπε να μετακινηθεί με καροτσάκι αλλά για να περάσει από αξονικό τομογράφο θα έπρεπε να μεταφερθεί όπως ήταν με το κρεβάτι . Αυτό το “ μικρό λάθος ” επιδεινώνει την κατάσταση του ασθενή και οδηγεί σε 2 επέμβαση και αυτή την φορά με μερική αναισθησία και διάρκεια αυτής 5 ώρες .

Περνάνε 2 μέρες και ξεκινά το τραγικό μέρος της όλης ιστορίας (λες και όλα ως εδώ είναι πολύ φυσιολογικά … ) . Ο ασθενής πέφτει σε κωματώδη κατάσταση και επί 12 ώρες μέσα στο νοσοκομείο κανείς δεν μπορεί να καταλάβει την αιτία . Κάνουν συμβούλιο οι γιατροί και υποθέτουν ότι λόγο του ιστορικού του ασθενή αλλά και των 2 επεμβάσεων , ο ασθενής έχει πάθει βάρη εγκεφαλικό , επειδή όμως το νοσοκομείο δεν διαθέτει γιατρό ανάλογης ειδικότητας για να το επιβεβαίωση , αναγκάζονται οι συγγενείς να φέρουν με δικά τους έξοδα εξωτερικό γιατρό . Ο εξωτερικός γιατρός αποφασίζει ότι όντως ο ασθενής έχει πάθει βαρύ εγκεφαλικό και η κατάσταση χρίζει άμεσης εισαγωγής στην εντατική !

Γιατί όμως ποτέ δεν ξέρεις αν έχεις ζήσει τα χειρότερα κάπου εδώ ξεκινά το τραγελαφικό της όλης κατάστασης . Ο ασθενής με το ιδιαίτερα βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό συν το πρόσφατο βαρύ εγκεφαλικό συν τις 2 επεμβάσεις συνέρχεται από το κώμα την επόμενη μέρα σαν να μην συμβαίνει τίποτα !!! Σε αυτή την περίπτωση μάλλον έχουμε 2 επιλογές , ή μιλάμε για θαύμα και θα έπρεπε να αρχίσουμε να τρέχουμε στις εκκλησίες και να ανάβουμε τα κεριά ευχαριστώντας τον Κύριο για την μεγαλοψυχία που έδειξε ή οι πιο κακόπιστοι ( όπως εγώ… ) να σκέφτονται για ακόμη μια φορά την εκδοχή του πιθανού ιατρικού λάθους !!! Δυστυχώς για ακόμη μια φορά η δυσπιστία μου για την ικανότητα των ιατρών του συγκεκριμένου Νοσοκομείου επιβεβαιώθηκε ! Ιατρικό λάθος και πάλι , μιας και οι γιατροί είχαν ξεχάσει ότι ο ασθενής ζει με ένα πνεύμονα και έπρεπε να τον βοηθάν οξυγονώνοντας τον άλλο πνεύμονα περισσότερο !!!

Κλείνοντας θα κάνω ένα μικρό απολογισμό για να δήξω την τραγικότητα της κατάστασης , αυτός ο άνθρωπος μπήκε στο νοσοκομείο με ολικό κάταγμα στο πόδι και αυτή την στιγμή βρίσκετε στην εντατική με μηχανική υποστήριξη !!! Ελπίζω να σταματήσουν κάπου εδώ οι κακόγουστες εκπλήξεις από την πλευρά του ιατρικού προσωπικού γιατί δεν είναι μόνο αυτοί άνθρωποι που κάνουν λάθη ήμαστε και μις άνθρωποι και οι υπομονή μας έχει αρχίσει και εξαντλείται…

8 σχόλια:

prophet81 είπε...

Καλό μήνα και σε σας βρε παιδιά...Να 'στε καλά μας φτιάξατε τη μέρα!!!
Α με την ευκαιρία, δεν πιστεύω το άλλο μέλος της παρέας να συσφίγγει πάλι τις σχέσεις της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή Ένωση;
Άντε φιλιά στα μούτρα!

maria λεμονατη! είπε...

χαχα, γεια σας παιδια
μεγαλη εκπληξη επαθα που σας βρηκα
με τη φιλη μου λειλα μοιραζομαστε τα ιδια προσωπα με σας. εγω ειμαι ο waldorf και εκεινη ο statler. τους αφιερωσα και ενα ποστ.
πολυ πλακα ειχε
μαναμαναμ
τουτουτουρουρου

jul είπε...

Τι να πω...ειναι ορισμένα πράγματα τα οποία σε κάνουν να βγαίνεις από τα ρούχα σου!!!! Και εκει που έχεις χάσει κάθε πίστη σε γιατρούς, τότε εμφανίζεται κάποιος που αναιρεί τις άσχημες εμπειρίες και σε κάνει να πιστευεις οτι υπάρχουν και καλοί σε αυτό τον κλάδο!

leila είπε...

χα! γεια σας ειμαι ο statler που λεει η maria πιο πανω!

για το ποστακι που διαβασα, ειναι τραγικο αυτο που συμβαινει !! εμεινα αφωνη! μακαρι ολα να πάνε καλά!!

snikolas είπε...

Τι να πω ρε φίλε; Για σκότωμα είναι.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή τυχαίνει να το έχω ζήσει από πολύ κοντά,δυστυχώς αυτή η ηλίθια νοοτροπία,έλλειψη γνώσης,υπεροψία και ανευθυνότητα καλλιεργείται από τη σχολή τους.Και αν ο 1 στους 10 είναι Επιστήμονας,οι υπόλοιποι εννιά είναι για τον Καιάδα.
Τι να πω,καλη δύναμη.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΔΕ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ...!!!ΜΕ ΚΑΝΑΤΕ ΚΑΙ ΓΕΛΑΣΑ!!!ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΑ...ΕΔΩ ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΕΒΑΛΑΝ ΨΥΚΤΙΚΟ ΣΤΗ ΚΟΙΛΙΑ ΟΤΑΝ ΜΟΥ ΕΒΓΑΛΑΝ ΚΑΤΙ ΡΑΜΜΑΤΑ.ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΑΝ ΤΑ ΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΤΩΣΕ Η ΚΟΙΛΙΑ ΑΠ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΕΒΑΛΑΝ ΨΥΚΤΙΚΟ ΣΤΗ ΠΛΗΓΗ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΔΙΑΣΤΡΕΜΜΑ ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ...
ΦΙΛΙΑ "ΓΚΑΣΜΑΔΑΚΙΑ"(ΧΙΧΙΧΙΧΙ);-)

an205 είπε...

Δυστυχώς τα έχω ζήσει από πρώτο χέρι... Όχι μόνο εδώ αλλά και στο εξωτερικό (όπου θεωρούμε ότι όλα είναι καλύτερα)...
Η γνωμάτευση μου είναι η εξής:
Ή που θα πέσεις σε γαϊδούρι αναίσθητο, σχιτζή, χασάπη ή που θα πέσεις σε άνθρωπο που τιμάει τον όρκο του Ιπποκράτη που έχει δώσεί, τώρα ποιοί είναι η πλειοψηφία δεν χρειάζεται να σας το πω στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε....

Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ

1. ΟΜΝΥΜΙ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΙΗΤΡΟΝ ΚΑΙ ΑΣΚΛΗΠΙΟΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΝ ΚΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑΝ ΚΑΙ ΘΕΟΥΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΠΑΣΑΣ ΙΣΤΟΡΑΣ ΠΟΙΟΥΜΕΝΟΣ , ΕΠΙΤΕΛΕΑ ΠΟΙΗΣΕΙΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ ΟΡΚΟΝ ΤΟΝΔΕ.

2. ΗΓΗΣΕΣΘΑΙ ΜΕΝ ΤΟΝ ΔΙΔΑΞΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΝ ΤΑΥΤΗΝ ΙΣΑ ΓΕΝΕΤΗΣΙΝ ΕΜΟΙΣΙ, ΚΑΙ ΒΙΟΥ ΚΟΙΝΩΣΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΧΡΕΩΝ ΧΡΗΖΟΝΤΙ ΜΕΤΑΔΟΣΙΝ ΠΟΙΗΣΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΓΕΝΟΣ ΤΟ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΑΔΕΛΦΕΟΙΣ ΙΣΟΝ ΕΠΙΚΡΙΝΕΕΙΝ ΑΡΡΕΣΙ, ΚΑΙ ΔΙΔΑΞΕΙΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΝ ΤΑΥΤΗΝ, ΗΝ ΧΡΗΙΖΩΣΙ ΜΑΝΘΑΝΕΙΝ, ΑΝΕΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΞΥΓΓΡΑΦΗΣ.

3. ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΗΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΚΡΟΗΣΙΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΙΠΗΣ ΑΠΑΣΗΣ ΜΑΘΗΣΙΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΙΝ ΠΟΙΗΣΕΣΘΑΙ ΥΙΟΙΣΙ ΤΕ ΕΜΟΙΣΙ ΚΙΑ ΤΟΙΣΙ ΤΟΥ ΕΜΕ ΔΙΔΑΞΑΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΑΙΣΙ ΣΥΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙΣΙ ΤΕ ΚΑΙ ΩΡΚΙΣΜΕΝΟΙΣ ΝΟΜΩ ΙΗΤΡΙΚΩ ΑΛΛΩ ΔΕ ΟΥΔΕΝΙ.

4. ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.

5. ΟΥ ΔΩΣΩ ΔΕ ΟΥΔΕ ΦΑΡΜΑΚΟΝ ΟΥΔΕΝΙ ΑΙΤΗΘΕΙΣ ΘΑΝΑΣΙΜΟΝ, ΟΥΔΕ ΥΦΗΓΗΣΟΜΑΙ ΞΥΜΒΟΥΛΙΗΝ ΤΟΙΗΝ ΔΕ ΟΜΟΙΩΣ ΔΕ ΟΥΔΕ ΓΥΝΑΙΚΙ ΠΕΣΣΟΝ ΦΘΟΡΙΟΝ ΔΩΣΩ.

6. ΑΓΝΩΣ ΔΕ ΚΑΙ ΟΣΙΩΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΩ ΒΙΟΝ ΤΟΝ ΕΜΟΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΝ ΤΗΝ ΕΜΗΝ.

7. ΟΥ ΤΕΜΕΩ ΔΕ ΟΥΔΕ ΜΗΝ ΛΙΘΙΩΝΤΑΣ , ΕΚΧΩΡΗΣΩ ΔΕ ΕΡΓΑΤΗΣΙΝ ΑΔΡΑΣΙΝ ΠΡΗΞΙΟΣ ΤΗΣΔΕ.

8. ΕΣ ΟΙΚΙΑΣ ΔΕ ΟΚΟΣΑΣ ΑΝ ΕΣΙΩ, ΕΣΕΛΕΥΣΟΜΑΙ ΕΠ' ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ, ΕΚΤΟΣ ΕΩΝ ΠΑΣΗΣ ΑΔΙΚΙΗΣ ΕΚΟΥΣΙΗΣ ΚΑΙ ΦΘΟΡΙΗΣ ΤΗΣ ΤΕ ΑΛΛΗΣ ΚΑΙ ΑΦΡΟΔΙΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΠΙ ΤΕ ΓΥΝΑΙΚΕΙΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΙΩΝ , ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΤΕ ΚΑΙ ΔΟΥΛΩΝ.

9. Α Δ'ΑΝ ΕΝ ΘΕΡΑΠΕΙΗ Η ΙΔΩ Η ΑΚΟΥΣΩ , Η ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΘΕΡΑΠΕΙΗΣ ΚΑΤΑ ΒΙΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ , Α ΜΗ ΧΡΗΠΟΤΕ ΕΓΚΑΛΕΣΘΑΙ ΕΞΩ , ΣΙΓΗΣΟΜΑΙ, ΑΡΡΗΤΑ ΗΓΕΥΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΤΟΙΑΥΤΑ.

10. ΟΡΚΟΝ ΕΝ ΟΥΝ ΜΟΙ ΤΟΝΔΕ ΕΠΙΤΕΛΕΑ ΠΟΙΕΟΝΤΙ ΚΑΙ ΜΗ ΞΥΓΧΕΟΝΤΙ ΕΙΗ ΕΠΑΥΡΑΣΘΑΙ ΚΑΙ ΒΙΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ, ΔΟΞΑΖΟΜΕΝΩ ΠΑΡΑ ΠΑΣΙΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΣ ΤΟΝ ΑΙΕΙ ΧΡΟΝΟΝ, ΠΑΡΑΒΑΙΝΟΝΤΙ ΔΕ ΚΑΙ ΕΠΙΟΡΚΕΟΝΤΙ, ΤΑΝΑΝΤΙΑ ΤΟΥΤΕΩΝ.

Ορκίζομαι στο θεό Απόλλωνα τον ιατρό και στο θεό Ασκληπιό και στην Υγεία και στην Πανάκεια και επικαλούμενος τη μαρτυρία όλων των θεών ότι θα εκτελέσω κατά τη δύναμη και την κρίση μου τον όρκο αυτόν και τη συμφωνία αυτή. Να θεωρώ τον διδάσκαλό μου της ιατρικής τέχνης ίσο με τους γονείς μου και την κοινωνό του βίου μου. Και όταν χρειάζεται χρήματα να μοιράζομαι μαζί του τα δικά μου. Να θεωρώ την οικογένειά του αδέλφια μου και να τους διδάσκω αυτήν την τέχνη αν θέλουν να την μάθουν χωρίς δίδακτρα ή άλλη συμφωνία. Να μεταδίδω τους κανόνες ηθικής, την προφορική διδασκαλία και όλες τις άλλες ιατρικές γνώσεις στους γιους μου, στους γιους του δασκάλου μου και στους εγγεγραμμένους μαθητές που πήραν τον ιατρικό όρκο, αλλά σε κανέναν άλλο.

Θα χρησιμοποιώ τη θεραπεία για να βοηθήσω τους ασθενείς κατά τη δύναμη και την κρίση μου, αλλά ποτέ για να βλάψω ή να αδικήσω. Ούτε θα δίνω θανατηφόρο φάρμακο σε κάποιον που θα μου το ζητήσει, ούτε θα του κάνω μια τέτοια υπόδειξη. Παρομοίως, δεν θα εμπιστευτώ σε έγκυο μέσο που προκαλεί έκτρωση. Θα διατηρώ αγνή και άσπιλη και τη ζωή και την τέχνη μου. Δεν θα χρησιμοποιώ νυστέρι ούτε σε αυτούς που πάσχουν από λιθίαση, αλλά θα παραχωρώ την εργασία αυτή στους ειδικούς της τέχνης. Σε όσα σπίτια πηγαίνω, θα μπαίνω για να βοηθήσω τους ασθενείς και θα απέχω από οποιαδήποτε εσκεμμένη βλάβη και φθορά, και ιδίως από γενετήσιες πράξεις με άνδρες και γυναίκες, ελεύθερους και δούλους. Και όσα τυχόν βλέπω ή ακούω κατά τη διάρκεια της θεραπείας ή και πέρα από τις επαγγελματικές μου ασχολίες στην καθημερινή μου ζωή, αυτά που δεν πρέπει να μαθευτούν παραέξω δεν θα τα κοινοποιώ, θεωρώντας τα θέματα αυτά μυστικά. Αν τηρώ τον όρκο αυτό και δεν τον παραβώ, ας χαίρω πάντοτε υπολήψεως ανάμεσα στους ανθρώπους για τη ζωή και για την τέχνη μου. Αν όμως τον παραβώ και επιορκήσω, ας πάθω τα αντίθετα

τον βρήκα στο διαδύκτιο και τον παραθέτω...